Filmtips!

Taken

Med bla. Liam Neeson, Maggie Grace m.fl.


Handling:

Den före detta spionen Ryan har privata problem, han har försummat dottern under uppväxten och slutar sitt jobb för att kunna vara närvarande. Ett problem är att han också är skild, hans före detta fru är gift med en industrimagnat och relationen mellan Ryan och hans ex är inte den bästa. Dottern vill åka till Frankrike och studera konst, pappan är orolig; hon är bara 17 år och ganska oerfaren vad gäller världen. Till slut ger han med sig, trots allt skall hon åka tillsammans med en vän och stråla samman med sin väns kusiner i Paris.
   När hon kommer till Paris så visar det sig att även hon har blivit lurad, hennes kompis har sett till att det är föräldrafritt och att de har en lägenhet helt för sig själva. Hon ringer pappa, överväldigad av dåligt samvete. Plötsligt rusar det in män och kidnappar hennes vän och börjar leta efter henne... Nu börjar en riktig berg och dalbana; vem ligger bakom - är det exfruns nya man som har fiender, eller är det något från hans tidigare liv?



Kommentarer
Postat av: Andreas

Jo, sambon och jag glor på nästan skamligt mycket film och en del citat sätter sig i skallen... :)

Får ta och glo på Baby's room, googla lite och den verkade ju rätt kul, rätt kasst betyg, men jag bryr mig sällan om betyg, jag vill ha min egen uppfattning :)

2009-02-15 @ 00:26:06
URL: http://andreashyllman.wordpress.com
Postat av: Annika

Vad sen du är, taken såg vi för huuuuundra åååår sen =D Den är jäkla bra faktiskt. =)

2009-02-15 @ 10:51:40
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Becka

Den här filmen här skit bra tycker jag, va tyckte ni då?

2009-02-16 @ 10:26:38
URL: http://metrobloggen.se/tiggis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0